Medialounge kåret til årets “thought leader” av Content Marketing Norge

Medialounge ble kåret til årets “thought leader” på Epic Content Marketing 2015-konferansen. Det gjør oss litt stolte. Her er juryens begrunnelse

“Medialounge har bidratt til å fylle Content Marketing med innhold og til å definere hva innholdsmarkedsføring er gjennom deltakelse i debatter og fora i lang tid.

Medialounge har bidratt til å spre informasjon og kunnskap om Content Marketing gjennom foredrag, kurs og seminarer rundt i landet, samt bidratt til å skape forståelse for Content Marketing for bedrifter gjennom rådgivning.

Medialounge har vist seg som en Thought Leader i bransjen, utmerket seg innenfor faget og bidratt til å innovere bransjen gjennom helt nye forretningsmodeller for redaksjonelt innhold uavhengig av plattform og avsender.

Medialounge høster anerkjennelse for jobben som er gjort både nasjonalt og internasjonalt, gjennom å få på plass en undersøkelse som har blitt flittig brukt av media og bransjen i Norge og internasjonalt»

 

Det hele kom litt bardust på oss, men det er hyggelig at arbeidet vårt blir lagt merke til og satt pris på av folk vi selv har stor respekt for.

Les mer om juryen og de andre nominerte hos Content Marketing Norge

Vi har bare sett starten på en medierevolusjon som vil utfordre det etablerte.

Medialounge ble startet i 2013, og målet har vært, og er fortsatt å utvikle nye forretningsmodeller i et økosystem hvor alle er publisister.

Content Marketing som markedsføringsdisiplin er fortsatt umodent i Norge. Content Marketing er heller ikke noe nytt, men digitale medier og nye medievaner gir merkevarepublisister helt nye muligheter. 

Derfor overrasker det oss at det fortsatt diskuteres hva innholdsmarkedsføring er. Det har vi forsøkt å rydde litt opp i, men i bunn og grunn er det ikke så viktig hva man kaller det. Det viktige er å forstå at forretningmodeller myntet på tradisjonelle mediers monopol på distribusjon av kommersielle budskap og de gode historiene er saga blott.

Både selvpublisister og merkevarepublisister har all verdens av muligheter utenfor det tradisjonelle økosystemet. Når man forstår det, blir det ganske uinteressant å snakke om kanaler og innholdstyper. Da blir det mer konstruktivt å snakke om nye forretningmodeller for alle typer virksomheter

Hurra for DNB!

Det gleder oss også at DNB fikk prisen for Content Excellence med satsingen Oppstartslos. Vi har levert lisensiert innhold fra internasjonale medier og thought leaders til DNB Oppstartslos. 

DNB var den første merkevarepublisisten som oppdaget Medialounge. Det siste året har vi jobbet sammen for å finne godt og relevant innhold som blir verdsatt og konsumert av tusenvis av gründerspirer rundt om i landet.