Derfor er det smart med lisensiert innhold

Med smart bruk av kvalitetsinnhold fra andre kilder, kan markedsførere skalere opp innholdssatsingene på en svært kostnadseffektiv måte.

Mange markedsførere har tatt innholdsproduksjon i egne kanaler på alvor, og etablerer redaksjoner internt. De ser effekten av å bygge relasjoner til kunder på hjemmebane, og flytter penger fra tradisjonell annonsering til investering i kunderelasjoner på egne plattformer.

De beste markedsførerene investerer mye i å nå ut til kundene med relevant innhold, på rett sted til riktig tid. Å produsere nok kvalitetsinnhold i egne kanaler er en ressurskrevende, men effektiv markedsføringsdisiplin.

Tidkrevende og kostbart med innhold

For å få fortjent oppmerksomhet i dagens fragmenterte mediemarked, må markdsførere være relevante og tilpasse kommunikasjonen etter kundenes behov og det modus de er i.

Det er både tidkrevende og kostbart å produsere nok kvalitetsstoff som tilfredstiller ulike målgrupper i ulike faser av en kundereise. 

Sparer opp til 60 prosent på innholdsproduksjon

Innholdsmarkedsførere som supplerer innholdssatsingen med lisensiert innhold, sparer opptil 60 prosent av investeringskostnaden sammenlignet med bruk av eksterne innholdsprodusenter. Derfor velger stadig flere kjøpe bruksrett til kvalitetsinnhold fra tredjepartskilder.

De sparer både tid og penger, samtidig som de sikrer en jevn strøm av godt innhold tilpasset kundenes behov.